tirsdag den 24. april 2012

I tvivl om tro

Jeg har gennem de sidste tre år kaldt mig selv for kristen og været det. Jeg har levet efter de kristne normer og jeg har troet på det kristne budskab og troet på, at der er en Gud, som elsker mig. Men her på det seneste, i løbet af det sidste halve års tid, er jeg kommet i tvivl om hvor hvidt jeg stadig tror på at der er en Gud, som elsker mig, og om der i det hele taget er en Gud. Denne tvivl er blevet styrket af, at jeg mødte min fantastiske kæreste, som jeg også har været i seng med. Bare det at jeg har haft sex med min kæreste strider imod de kristne normer, som jeg ellers levede under, men måden hvorpå jeg mødte ham strider også imod dem. Jeg mødte ham til en fødselsdagsfest hvor vi begge to havde drukket ret meget og var ret fulde. Ja jeg drikker også! Og det har i knap det sidste halve år gået og givet mig dårlig samvittighed overfor den Gud, som jeg tror på. For han vil ikke disse ting, som jeg gør, men jeg vil ikke undvære dem! Især ikke min kæreste!
Jeg var endelig nået til en afklaring i dag inden jeg tog til IMU troede jeg. I dag skulle være sidste gang jeg tog dertil, men jeg fik ikke sagt farvel og jeg regner med at komme igen. Jeg tror jeg fortsætter indtil sommerferien og ser til hvordan det hele så ser ud på den anden side af ferien. For jeg kom i tvivl. Der var en taler, som talte om døden, men ikke på en dømmende måde, men på en måde der formidlede det han troede. At der var en legemlig død, en åndelig død og en evig død. Men det er ikke det jeg bed mest mærke i, det jeg bed mest mærke i var hvordan han sagde at det med sex før ægteskabet og at drikke ikke var noget ekstrem slemt, selvom det måske ifølge den kristne norm ikke var særlig godt, men taleren virkede ikke fordømmende overfor disse ting, men tværtimod lidt ligeglad hvilket var en dejlig lettelse. Men nu er jeg kommet i tvivl igen. Jeg ved ikke om jeg tror på Gud og jeg vil bare gerne have et svar for denne tvivl driver mig til vanvid!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar